Nystart?

Vad händer på http://www.loricariidae.se?/
Information om nya funktioner och tips och tricks.
Användarvisningsbild
skuggan
Moderator
Kontakt:

Nystart?

13 jan 2021, 12:26

Vad kul att vi på bara några få dagar verkar ha sparkat liv i vårt gamla forum igen :Hurra:

Välkomna till både nya och gamla medlemmar.

Nu kör vi!

Mvh
Skuggan

Koi-fantast

Re: Nystart?

16 jan 2021, 20:56

Jäklar vad många visningar senaste typ 24h.

Användarvisningsbild
Mazzi

25 jan 2021, 16:00

Oj vad länge sedan man loggade in här, kul att se att forumet är igång igen!

/Mats

Användarvisningsbild
Mazzi

05 mar 2021, 17:55

Mazzi skrev:Oj vad länge sedan man loggade in här, kul att se att forumet är igång igen!

/Mats

Eller är det igång? Inte mycket action för tillfället!

/Mats

Användarvisningsbild
skuggan
Moderator
Kontakt:

06 mar 2021, 16:59

Jag hade ju hoppats på lite mer inlägg än bara dina och mina :-)

Användarvisningsbild
Mazzi

07 mar 2021, 16:44

Ja det hade varit trevligt! Hänger alla på Facebook? Är fler gamla rävar aktiva?

/Mats

Användarvisningsbild
Tellsak

08 mar 2021, 21:00

Bra initiativ Skuggan!
Jag dammade precis mitt loggin sedan mååånga år tillbaka. Tur att man klarade lösenordet på första försöket. Jag hade gärna skrivit något mer avancerat för att få igång en diskussion men ska sanningen fram så har jag inte haft ett enda akvarium igång på flera år...tills grabben nu blivit så stor att han nu frågade om vi i inte kunde köpa fiskar... Tror det tog 4 timmar innan en burk var inhandlad, sedan frågan droppades från honom. Som en strategisk general man är med viss självlärd pedagogik, lät man självklart grabben välja fiskar några dagar senare (för då är det större chans att han fastnar och man får med sig honom i hobbyn på sikt, med undantag för Tysklandsresorna, de åker jag på själv :D )....MEN jag kan säga att det kändes som ett slag i magen varje gång han pekade på:
"dom vill jag ha" platy.....svärdbärare.... sönderavlade guppy...plus en "utsmyckning" i form av ett skeppsvrak!?! :doh:

*Stön och stånk.....MEN det var bara och hålla god min och le...."självklart min son, vi tar dom ". Varpå han sa, att vi måste ha några fiskar som dammsuger botten....
-"Ja, absolut" MEN dom väljer jag! :angry:
Efter 20 min var lill-grabbens ko-förhandling över och jag fick i alla fall med mig 2st L-204 och det kostade bara utöver priset på fisken: En godispåse och ett happy meal på Mc Donalds samt titta på Disney+ med mig, hela kvällen!.... = billigt!

Vid läggdags frågade jag honom vad som var det bästa med akvariumet. -"Dina malar, dom är så häftiga, dom äter ju trä!, sa han" -"Men du ville ju ha de andra malarna? (vanliga gråa ancistrus) frågade jag" -"Nej, dom var så fula, sa han"

Slutsats: Det är bara att inse att man står längs ner på näringskedjan, och att man blivit grundlurad av sin 5:åring....MEN det är i alla fall som Skuggan skrev: En Nystart, med malar för mig.

Sen är ju den stora frågan är vem som egentligen vann på den deal... man fick ju trots allt riktigt kvalitetstid med grabben och fastnar han för hobby, ja då var det nog jag som lurade honom :dance:
(Kan tilläggas att jag och grabben redan har spenderat många timmar framför akvariet!)

Användarvisningsbild
Mazzi

09 mar 2021, 22:28

Härligt sätt att hitta tillbaka!
L204 är så snygga, jag odlade dessa när jag var aktiv senast.
Nu har jag ett lekpar L260 sen ett par veckor tillbaka och jag känner suget efter fler akvarium blir starkare och starkare :)
Min fru har keramikugn så jag gör egna grottor nu också...riktigt kul!

/Mats

Användarvisningsbild
skuggan
Moderator
Kontakt:

10 mar 2021, 20:52

Härligt att se att både Tellsak och Mazzi är igång igen :-)

Själv kör jag och min kollega på i lokalen, odlar mer än någonsin faktiskt. Ca 120 kar igång med mängder av L-malar, Whiptails, Corys osv.

Användarvisningsbild
Mazzi

16 mar 2021, 15:20

skuggan skrev:Härligt att se att både Tellsak och Mazzi är igång igen :-)

Själv kör jag och min kollega på i lokalen, odlar mer än någonsin faktiskt. Ca 120 kar igång med mängder av L-malar, Whiptails, Corys osv.

Man blir ju inget avis!
Jag har inte ens en källare att husera i. Nästa hus ska ha mer utrymme för hobbyverksamhet.
Har du fått lek på någon Lmal som du är extra glad över skuggan?

/Mats

Återgå till "Nyheter"