Happy Life !

Tips och tricks om hur vi får vattnet som malarna vill ha det!
Användarvisningsbild
Pix

Happy Life !

31 mar 2012, 14:39

Måste säga att jag aldrig har märkt sådan skillnad på fiskarnas lekvillighet. (och aktivitet)

När jag startade upp på nytt startade jag mina kar med "krammade" filtermattor får att få en bra start i karen.

Nu kör jag Happy Life LFM (deras filtermedium) varannat vattenbyte och Happy Life Cont (Tar bort aggresiva ämnen i vårt vatten) och ja måste säga att detta måste ha gjort susen i mina kar på bara 4 veckors andvändning har ja fått 4st sp. superrot lekar i 3 olika kar. :2thumbs:
Även mina slöjancistrus och L-201 visar nu lekbeteende.

Håller även på att prova Happy Life "Rio Nequa" detta är ett specialpreparat för svartvattenälskande fiskar, innehåller bla huminblandningar och tanninämnen gjorda på mandelträdsblad och alkottar. och de färgar inte vattnet alls så mycket som alkottar.

Ville bara dela med mig av något som ja tycker är riktigt bra vattenpreparat och hoppas andra får samma positiva resultat om ni provar. Skriv gärna va ni tycker.
Happy Life = :2thumbs:

/Per

Användarvisningsbild
Tezowo
Kontakt:

Re: Happy Life !

31 mar 2012, 15:40

later intresant far prova det nar man kommer hem fran semestern :)
/Tezowo
---------------------------------------------

Användarvisningsbild
Pix

31 mar 2012, 16:00

Tezowo skrev:later intresant far prova det nar man kommer hem fran semestern :)

prova Happy Life "Rio Nequa" till dina L-325-or ^^ nu vet jag att dom redan leker men du vill säkert ha större kullar hahah

/Per

Malgalen Mats

31 mar 2012, 17:58

Jag använder alltid Easy Life till alla typer av malar och undrar vad jag nu missat här då
någon som vet skillnaden på dem ? :think:

Användarvisningsbild
Pix

31 mar 2012, 18:06

Malgalen Mats skrev:Jag använder alltid Easy Life till alla typer av malar och undrar vad jag nu missat här då
någon som vet skillnaden på dem ? :think:

vad ja vet så har easylife utgått i de flesta sortiment.............ja har åxå kört de innan , jag misstänker att Deras filtermedia och happylifes är nästa samma (mina gissningar) får filtermediat "grumlar" precis likadant på bägge.

Detta är orsaken till jag letade nya produkter.
Jag har bara andvänt Easylifes filtermedia inget av dess andra produkter , tyckte Happy L verkade intressant då dom hadde "svartvattensextraktet".........

/Per

Malgalen Mats

31 mar 2012, 18:18

Ok Tack.

Återgå till "Vattenkemi"