Månadsmöte i Haninge akvarieförening

Information om akvarieträffar, mässor, mötet, auktioner och likanande..
Apistojohan

Re: Månadsmöte i Haninge akvarieförening

07 sep 2014, 19:04

Nu är det höst och dags för HAF:s första höstmöte den 10 september. Info om mötet finns i första inlägget.
Välkomna!

Apistojohan

28 sep 2014, 18:28

Den 8 oktober är det dags för månadsmöte. Kvällens föredragstema är räkor.
Info och länkar finns i första inlägget.
Hjärtligt välkomna, gamla och nya medlemmar!

Apistojohan

08 okt 2014, 09:44

En påminnelse. Månadsmöte ikväll. Räkföredrag som sagt. Till mötesauktionen kommer "[n]ån påse med Ultra blue rilli samt kanske nåt mer tar jag med mig till auktionen..." (säger föredragshållaren).
Själv tar jag med mig vanlig Javamossa och Christmas-mossa till mötesauktionen.
Välkomna!

Apistojohan

11 nov 2014, 23:37

Månadsmöte i Haninge akvarieförening onsdagen den 12 november.
Nu har vi storauktionen bakom oss och kanske ny fisk som vi vill försöka odla, så kvällens tema blir odling. Tyrone som bl a har livnärt sig på att odla fisk ska prata. Det blir chans att ställa många frågor och få kompetenta svar. Vi hoppas givetvis på nya ansikten. En och annan som dök upp på söndagens storauktion kanske tyckte det var trevligt att träffa andra akvarister IRL. Välkomna ska ni vara!
På mötet blir det givetvis en inledning med "Fisko". Tipstolva blir det också - och kanske även en mötesauktion (felköp kan man ju ta med). Mötesprogrammet: http://haningeakvarieforening.se/Program_mm.htm.
Plats: Torvalla simhall, Dalarövägen 66, 136 45 Handen (karta och vägbeskrivning: http://haningeakvarieforening.se/torvalla.htm).
Tid: 19.00.

Eventuella frågor kan vi gärna ta i tråden och om någon är intresserad av att köpa eller sälja något särskilt, så kan man också säga till här.

Återigen får jag önska nya och gamla medlemmar hjärtligt välkomna.

Apistojohan

08 dec 2014, 13:46

Onsdagen den 10 december är det dags för julavslutning i Haninge akvarieförening. Info om månadsmötet finns i den första posten.
Välkomna!

Apistojohan

12 jan 2015, 04:29

Onsdagen den 14 januari är det månadsmöte för Haninge akvarieförening, dessutom i ny lokal.
På programmet. Vi inleder med ”Fisko” med chansen att vinna månadens fisk eller växt. Därefter blir det ett föredrag: ”Genetik for dummies”. Owe S håller det och det blir förhoppningsvis spännande diskussioner. Tiptstolvan står Janne S för (2014 års segrare). Sedan blir det allmänt akvarieprat och prat om akvarieloppisen (som hålls söndagen den 8 februari i Vegabaren) och en mötesauktion innan vi går hem (mötesprogrammet: http://haningeakvarieforening.se/Program_mm.htm).
Plats: Vegabaren (Handen Hamburgerbaren AB) Nynäsvägen 8, 136 47 Haninge. (karta: http://www.hitta.se/s%C3%B6k?vad=Nyn%C3 ... %20Haninge).
Tid: 19.00.

OBS! NY LOKAL!
Vi har bytt lokal. Eftersom Vegabaren har god mat, så passar det bra att dyka upp i god tid inför mötet och förslagsvis äta middag tillsammans med andra HAF:are. Hemsida med meny: http://www.hamburgerbar.com/.

ATT ÅKA KOMMUNALT TILL VEGABAREN
Enligt www.sl.se tar resan 36 minuter från Centralen. (Pendeln till Skogås och buss 830 mot Handenterminalen, hoppa av vid Kvarntorps industriområde och gå ca 350 meter i bussens färdriktning.) Åker man från Farste C tar bussturen 24-25 minuter, från Trångsunds pendeltågsstation 17 minuter och från Skogås pendelstågsstation 12 minuter. Från Handenterminalen tar bussresan ca 7 minuter.

Med ny lokal är det upplagt för familjeutflykt till akvariemötet. Middag och möte i ett!

Apistojohan

09 feb 2015, 21:30

Onsdagen den 11 februari är det dags igen. Info finns i första inlägget!
Välkomna. Det finns en och annan malintresserad i föreningen (jag bl a), så ingen behöver känna sig ensam.

Apistojohan

08 mar 2015, 23:29

Onsdagen den 11 mars är det månadsmöte för Haninge akvarieförening. Info finns i det första inlägget.
Jag tar nog åtminstone med mig lite växter till mötet (Hydrocotyle leucocephala, Ceratophyllum demersum och kanske lite Vallisneria sp.).

Apistojohan

11 mar 2015, 16:06

Liten påminnelse. Efter valfri måltid på Vegabaren så är det dags för månadsmöte. Idag kl. 19. Jag tar med mig lite ogräs till mötesauktionen (Hydrocotyle leucocephala och Ceratophyllum demersum).
Välkomna!

Apistojohan

07 apr 2015, 14:47

Onsdagen den 8 april är det månadsmöte för Haninge akvarieförening. Temat är DIY. Info finns i det första inlägget.
Det blir en del växter från mig på mötesauktionen:
- Limnobium laevigatum (Frogbit) (några djäkligt stora och några lite mindre)
- Hydrocotyle leucocephala (Spikblad)
- Najas guadalupensis (Guppygräs)
- Ceratophyllum demersum (Hornsärv)
Det kanske blir andra växter också, möjligtvis t o m någon kul mossa.

Välkomna!

Återgå till "Förenings Info/Möten/Auktioner"