Ska odla olika fiskarter, inte uteslutande malar. Har tidigare odlat pansarmalar, ciklider, ungfödare, guramis fast aldrig i större skala. Nu har jag avsatt 2 sammanhängande rum till detta. Inledningsvis blir det 2 ställningar, med plats för ytterligare 2 stora samt 1 liten ställning längre fram om vansinnet fortsätter.

Var på byggmax idag och hämtade reglar, samt spångolvskivor. Byggmax är betydligt billigare än övriga byggvaruhus. Dock hade en del reglar slått sig där, så om ni planerar att bygga träställningar kolla noggrant efter detta. Två träställningar blir det inledningsvis. En bred på 3.4 meter som ska ha kar i 2 nivåer som kommer rymma 10 st 70-100 liters kar. På tredje nivån kommer jag ha plastbaljor som jag snabbt fyller upp med vatten för vattenbytena. Ifrån dessa skall det senare gå silikonslangar ner till karen för långsam återfyllning av vatten. Andra ställningen blir 2.5 meter bred och kommer va avsedd för 4x220 liters. Även den andra ställningen kommer ha ett tredje plan för plastbaljor och vattenbytet. Stående reglar blir i 2x4tum och dom liggande i 2x3 tum. Golvspånskiva i 22 mm som underlag.
Inköp:
2,5 meters längder.
18 st 2x3 tum (liggande reglar)
12 st 2x4 tum (stående reglar)
8x Golvspånskivor 2,4 meter.
Kostnad 1970 kr,

Efter lastat av kärran med byggmaterial kunde jag inte låta bli att börja såga och skruva en del. Inget projekt är komplett utan bilder! Slänger med några!