Hej hopp

Här presenterar vi oss
Användarvisningsbild
Marinegirl

Hej hopp

10 mar 2016, 12:27

Jag är en tokig akvarist på 43 vårar, har haft akvarium så länge jag kan minnas. Fick mitt första egna när jag var 12 år gammal, så jag har passerat 30 årsstrecket med akvarium.

I dagsläget har jag inte mindre än 6 akvarium igång. Mina akvarium är som följer:

*450 liter Salt
*240 liter Skall omstruktureras
*225 liter (hörn) Sydamerika
*60 liter Sällskap
*112 liter sällskap
*375 liter aquaterrarium, här bor sköldpaddorna

Just L-malarna har jag inte haft så mycket med att göra ( förutom ancistrus som jag har både bruna och guld samt att jag har röda och citron på ingående ;) ), men för ungefär 6 månader sedan så började jag fundera och googla på olika L-malar, och jag fastnade för dessa små (och stora) individer. Förutom ancistrusarna, så har jag just nu en vanlig Pleco som simmar i mitt , alldeles för trångt, 240 liters akvarium. Den skall flytta nu snart till ett betydligt lämpligare akvarium :)

Jag hittade det här forumet när jag sökte på 2 L-malar jag har fastnat för ( L199 och L333), och kommer att införskaffa, om mitt akvarium är lämpligt i storlek för dem.

Så jag gick med i forumet och känner att jag nog kan ha stor nytta av detta forum, då jag själv inte är så erfaren och har dåligt med kunskaper om just L-malarna. Google är bra (där sitter jag dagligen och kollar) men egen erfarenhet och expertis är mycket säkrare och känns bättre tycker jag ;)
Grundare av Akvarister i Västernorrland
Webbmaster www.akvarist.hemsida24.se

ICC

Re: Hej hopp

11 mar 2016, 10:26

Välkommen hit!
Kul att ta del av din flotta av akvarium. Finns mycket info om L-malar på detta fina forum om du bara söker lite. Tyvärr är inflödet av nya inlägg ganska tunnsått nu för tiden. Men kanske det vänder en dag och tar fart.

Zulan
Site Admin

Re: Hej hopp

13 mar 2016, 20:44

Varmt välkommen! :friends:

Återgå till "Presentation"